Zitat von Sprinter7 im Beitrag #11You can let grind the cylinder head down by about 1.7-2mm in a professional workshop.
Remove 2 mm? That’s a statement.
Isn’t that eating up the required minimum clearance between piston & valve around valve overlap? Or is the (farmers camshaft) engine consecreted with even more margin?
Ja genau, die Täschchen sind nicht umsonst im Werkskolbenboden. Wäre ein Kilometer Platz könnte man sie sich sparen. Die hier von vielen Technikern verhaßte und belächelte Estrella hat z.B. nur um 2,0 - 2,5 mm Reserve (Teller / Ventiltasche).
Also wenn ich mit Pi und r-Quadrat bisschen rummache und aus 8,6 : 1 ZEHN zu eins machen will (5,5 Kubich reduziert) komme ich auf knapp 1,4 zu entfernende mm.
Don’t think there’s any high conpression pistons in std diameter on the market. Also don’t think one could do some kind of deposition welding on the original dome + machine back in shape afterwards...
Schade. Jetzt könnte die Diskussion eigentlich erst richtig beginnen. Denn da "geht noch mehr...". Aber mit bloßem Auswechseln der Kolben ist es auch nicht getan. Oder?
Now, the discussion could really begin. Because "there is more ...". But just changing the pistons is not enough. Or?